niedziela, 27 lutego 2011

Kulinarnie,przepisowo :)

Kurczak w sosie jogurtowym z ryżem
Składniki:
-1 duży filet z kurczaka (albo 2 mniejsze)
-1 pęczek włoszczyzny:marchewka,por,kawałek pietruszki i selera
-ok.12 szt. średniej wielkości pieczarek
-oliwa/olej
-sól pieprz
Sos:
-1 mały jogurt naturalny (może być też smietana 18%)
-2 łyżeczki curry ( ja przyprawiłam tylko solą i pieprzem zamiast curry)
 

Włoszczyznę myjemy,osuszamy i kroimy.Warzywa wrzucamy na rozgrzana na patelni oliwę i podsmazamy,aż nabiora intensywnego koloru.Dodajemy pokrojone pieczarki.Filet myjemy,osuszamy i kroimy w kostkę.Mięso przekładamy na podsmażone warzywa,mieszamy i smazymy.Jogurt mieszamy z przyprawami i wlewamy do warzyw.Cały czas mieszając, dusimy kilka minut.Kurczaka w sosie podajemy z ugotowanym ryżem.

 (może nie wygląda to na zdjęciu zbyt apetycznie ale smakowało mega!:))
Ciasto cytrynowo-kakaowe z kruszonką  
(przepis ze strony basinepichcenie.blox.pl) 
Ciasto:
-6 jajek
-1 szkl cukru
-cukier waniliowy
-kostka masła/margaryny
-2,5 szkl mąki
-2 łyżeczki proszku do pieczenia
-aromat cytrynowy (jedna łyzeczka)
-1 łyżka kakao
 Kruszonka:
-100g roztopionego masła
-1/2 szkl cukru pudru (ja wzięłam zwykły)
-1 szkl i 2 łyżki mąki
Likier: (ja zrobiłam bez i też było pyszne:))
-1 cytryna
-3/4 szkl cukru pudru
-5 dag roztopionego masła 

Jaja ubić z cukrem,dodać mąkę z proszkiem do pieczenia,aromat i roztopione,przestudzone masło.Zmiksowac.Podzielić na 2 części.Do mniejszej części dodać łyżkę kakao.Wymieszać.Wylewać na blachę na przemian.Składniki na kruszonke zarobić i posypac ciasto.Piec 50 min w 160 st.C. 
Likier: zetrzeć skórkę z cytryny (tylko żółta,białej nie),wycisnąć sok i wymieszać z pozostałymi składnikami.Ponakłuwać gorące ciatso i polać przygotowaną cytrynową polewą.(Przepis na niewielką blachę prostokątna)

 (obydwa zdjęcia mojego autorstwa:))

2 komentarze:

  1. Przepis na kurczaka brzmi pysznie, lubię jogurtowe sosy do drobiu, carry świetnie pasuje tyle tylko że ja dałabym najwyżej jedną łyżeczkę, lubię delikatny posmak carry.

    OdpowiedzUsuń
  2. Otagowałam Twojego bloga, odbierz wyróżnienie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń